Testen
Je start met een interesse- en competentietest. Interesses zeggen iets over je persoonlijke motivatie en branchevoorkeuren, daarnaast kijkt de test naar specifieke kennis en vaardigheden (competenties). Zo krijg je een beter beeld van jezelf. Tegelijkertijd vul je de talententest in. Zo leer jij je eigen talenten kennen, verwoorden, in te zetten en weet jij wat je toegevoegde waarde is. Dit is wat iedere werkgever of opdrachtgever wil weten. Voor je LinkedIn profiel dus van essentiële waarde. Bij deze module heb je in een individuele sessie een persoonlijke terugkoppeling van de testresultaten.
Personal Branding
Personal branding is het ontdekken, versterken en zichtbaar maken van je talenten en onderscheidende waarde om meer plezier en succes in je werk te realiseren. Door je eigen unieke talenten, kwaliteiten en interesses zichtbaar en hoorbaar te maken, ontwikkel je jezelf als onderscheidend merk en persoonlijkheid. Uitgangspunt is natuurlijk dat je kwaliteit levert op jouw vakgebied. Wat dat vervolgens inhoud ga je in de 60 minuten durende webinar ervaren. We nemen je mee door een aantal modellen en verschillende praktische oefeningen. Zodat je straks kan knippen en plakken bij het invullen van de verschillende velden in je LinkedIn-profiel.
Linkedin ‘marktconform profiel’
In het derde deel van de training ligt de focus op het goed inrichten van het profiel, zowel vindbaar zijn voor de juiste vacatures of opdrachten alsmede het aantrekkelijk maken van je profiel, het vinden van (verborgen) opdrachten of vacatures. Voor alle professionals geldt dat een professioneel profiel de eerste stap is om Linkedin succesvol voor je te laten werken. Je gaat o.a. je technische vindbaarheid vergroten en toetsen, schrijft aantrekkelijke teksten, leert de relevante instellingen en functies op LinkedIn en je jouw know-how versterkt met show-how.
Linkedin ‘marktbewerking’
Zodra het Linkedin profiel de juiste look en feel heeft kan het online benaderen (zakelijk tinderen) van opdrachtgevers, werkgevers en recruiters van start. Om dit effectief en op juiste wijze toe te passen leer je in deze laaste module o.a. effectieve vacaturemeldingen aan te maken, hoe je interessante werk- of opdrachtgevers en recruiters vindt; hoe je met interessante personen verbindt; hoe je slim met hashtags vacatures en content vindt en hoe je een zo groot mogelijk bereik krijgt als je zelf wilt posten.